niedziela, 30 marca 2014

HEROS i BŁAZEN - DNI ATEIZMU

Po raz pierwszy w Polsce, na taką skalę, obchodzono Dni Ateizmu. Stan zdrowia nie pozwolił mi uczestniczyć w obrzędach, ale dzięki internetowi mogłem wysłuchać znakomitego przemówienia profesora Jana Hartmana, wychowanka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, o tolerancji, wygłoszonego z okazji 325 rocznicy zamordowania przez kościelną Inkwizycję, Jana Łyszczyńskiego - filozofa za dzieło - w którym dowodził, że Bóg nie istnieje. Pan profesor Hartman, przewodniczący Krajowej Rady Politycznej Twojego Ruchu ujawnił na rynku Starego Miasta w Warszawie, że jest nie tylko utalentowanym filozofem, ale także wspaniałym aktorem dramatycznym, podobnie jak szef Twojego Ruchu pan, Janusz Palikot, tyle że Palikot to wybitny aktor komediowy. Nie wiem czy jest uprawnione twierdzenie, że Katolicki Uniwersytet Lubelski kształci wybitnych aktorów, wszak magister filozofii, Janusz Palikot też pobierał nauki w murach KUL. A wykładał na tej uczelni aktor światowej sławy, który niebawem zostanie mianowany świętym. Jeśli mam wątpliwości tyczące się aktorstwa to z całym przekonaniem twierdzę, że Katolicki Uniwersytet Lubelski wypuszcza w świat znakomitych ateistów. Hartman i Palikot, ale nie tylko oni, są potwierdzeniem mojego poglądu.
Twojemu Ruchowi, który jest mi duchowo bliski, nie wróżę politycznych sukcesów, nie zaliczam go do politycznego nurtu lewicy, lokuję go w liberalizmie, ale doceniam jego  zasługi w cywilizowaniu Polski, dlatego dręczą mnie obawy czy dwaj wybitni filozofowie, magister i profesor, wspaniali aktorzy - dramatyczny i komediowy, Hartman i Palikot, zgodnie z polską tradycją, nie zaczną z sobą rywalizować?
Pan profesor swoim aktorstwem wzruszył mnie do łez, torturowany przez inkwizycyjnych oprawców stracił głowę. Mam nadzieję, że symbolicznie.

Brak komentarzy: